Direktlänk till inlägg 1 juli 2008

Ny manad

Av Nylander - 1 juli 2008 15:29

Forsta juli da. Tiden snabbt. Snart sitter man dar med longkalsonger och vantar igen. Men just nu haller jag pa att flyta bort, sa jag vantar med den tanken ett litet tag till :)

Som ni vet sa berattade jag i ett tidigare inlagg att en av vara tunisiska kompisar, kais, som vi traffade i borjan av resan hamnade i fangelset for ca 3-4 veckor sedan. Han sitter dar for att han inte har nagra papper,visum, har i grekland. han ar alltsa har olagligt och han sitter fortfarande dar han sitter.Som det ser ut nu kommer han att sitta dar till september. Vi har forsokt att komma in, eller tina foljde med Taha for att halsa pa. Men hon fick inte komma in,dom  sa att hon inte fick komma in for att hon var svensk och dom vill inte visa hur det igentligen ser ut bakom den fina fasaden. Idag Gjorde hon ett nytt forsok, hon akte dit ensammen och sa att hon ville halsa pa hennes "pojkvann" och da kom hon in. Hon behovde inte ens visa legetimation. Synen nar hon kom in var val inte som vantat. 10 personen trangdes i en liten bur, ja ni laste ratt.. bur. inga sangar eller stolar, bara galler. Detta ar vad tina har berattat for mig, jag har annu inte varit och halsat pa. Jag far se om jag tar mig dit, om jag kommer in, om jag verkligen vill komma in. Jag har sa svart att tanka mig kais sitta dar inne. Varldens gladaste person. Nar han ringer skrattar han och skamtar. Det ska han ha stor eloge for. Det kanns lite tungt, men jag ar glad for den tiden man har fatt traffa honom.

Dom ar speciella dom dara tunisierna. Dom bryr sig verklligen om oss och ar det nagot vi har problem med sa ska dom bums fixa det. Och Jag tror dom forsoker fa oss att bli tjocka. Dom bjuder oss pa allt. vi har haft grillkvallar och en kvall blev vi bjudna pa en akta tunisik soppa i deras lilla kollektiv, super gott !!



Nu till nagot roligare. Som jag sa igar sa ar vi bjudna pa fest ikvall.. Under dessa veckor som vi varit har, har vi surrat lite med folk som jobbar pa apollo. Och for nagra dagar sedan berattade han att dom har hyrt en bar. Man betalar en liten slant sen ar det bara att dricka sa mycket man orkar.
Sa idag har vi provat ut lite klader, eller lakarn, som vi ska ha pa oss ikvall eftersom man ska vara utkladd till en gammal grek. Vi ska aven fixa en sandara krans som dom har i haret. Vi kommer vara saaa heta!! haha. Det kommer iaf bli kul att ta sig fran lagenheten och till La bomba, baren dit vi ska, i dessa klader. Och efterat sa ar det val utgang som galler. Men vi ar val redan kanda for att vara lite tokiga har nere sa dom bli val inte sa forvanade nar vi kommer traskandes i dessa "klader" :)

Pratade med mammsen lite idag med. Jag hade inte sant stort sug efter svensk mat men efter samtalet med henne fick jag manga saftiga bilder i mitt huvud. haha illa.

Na dax att avrunda. Vi maste ut pa jackt efter grejjer till vara kransar :)
Ha en fortsatt trevlig tisdag.

Puss..

 
 
Ingen bild

Emma

1 juli 2008 22:19

Guu va nii värkar ha det bra stumpor :D :D
p&k

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nylander - 23 februari 2012 11:14

Hej alla där ute.. Har en fundering? är det dax att starta upp bloggen igen? :) ...

Av Nylander - 22 oktober 2010 23:28

När ska turen vända? När ska jag få känna den dära lyckan, utan att behöva vara livrädd för att  förlora den lika snabbt som jag fann den? Våra händer är lika samanflätade som våra själar. Du är den enda som kan knyta upp våra band, du är den enda so...

Av Nylander - 21 oktober 2010 15:17

Av Nylander - 21 oktober 2010 13:47

Ibland kan man drömma flera drömmar under en natt. Inatt var en sådan natt. Jag har vaknat flera gånger, för att sedan somna om och börja på en ny dröm. Jag minns ingen av dom, förutom den sista. Jag vaknade då av att jag grät.Men det var inte på gru...

Av Nylander - 20 oktober 2010 23:44

Funderar på om man ska damma av den här bloggen och börja skriva igen... Kanske skulle vara skönt att lätta på sitt hjärta lite! ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Jag vet vem du är
 Nä, men jag skulle vilja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards