Direktlänk till inlägg 5 juli 2008

Yassou File!

Av Nylander - 5 juli 2008 21:36

Da har man pallrat sig hit igen :) Har hant endel sedan sist!

Tisdags kvallen vart en succe, eller iaf varan utstyrsel:) Vi sprang om kring och kapade massa kvistar till kransen sedan fixade tina till tva mycket vackra kransar! Dock inte allt for skon att ha pa sig! Sedan virade vi lakarna runt vara kroppar och vipps vi sag ut som tva Greker! haha.. Det roligaste var nog nar vi skulle ta oss fran varan lagenhet till taxin, snacka om att folk tittade. Val pa festen sa dok det upp fler greker och det vart en mycket trevlig kvall, som sedan avslutades pa rock cafe! :)

Onsdagen vart en lugn dag, vi hangde lite nere pa stranden och chillade.
Pa kvallen kom taha hit till platanes och vi satt och surrade har pa sky park over en fanta. Plotsligt sager han, vi hyr en bil imorgon och aker omkring lite. Han har jobbat lite har och dar i bergen sa han ville fara dit och visa. Sagt och gjort.
Veckar klockan Ringde kl sju pa torsdags morgonen, den tiden man kommer hem efter en ute kvall vanligtvis, sa det kanndes lite konstigt. Iaf vi begav oss in till stan, dar vi skulle hyra en bil. Och eftersom varken jag eller Taha for kora sa foll det pa tina! :) Det vart inte den bilen vi hade tankt oss, men den gick frammat och vad mer kan man begara?:)
Innan vi skulle ut pa landsbygden sa skulle vi gora ett stop hos kais i fangelset. Sa nu har aven jag varit dar. Det var inte riktigt sa illa som jag hade forestellt mig, men det ar ju fortfarande inte bra. Men det var harligt att fa se han, aven om han forlorat en massa farg och sag ratt sliten ut.
Sen bar det av. Varken Tina eller jag visste vart vi skulle och Taha hade inte sa stor kolla pa laget heller. Sa det blev manga fel korningar.
Forsta stoppet blev hos hans forsta shef. Dar blev vi bjudna pa akta grekis mat pa hans resturang, lamm kott och mossaka m.m Det var bara att ata och se glad ut eftersom dom oste pa mat pa tallriken!
Efter det sa skulle vi fa folja med och kolla nar dom mjolkade getter. Haha, det var en upplevelse, riktigt kul faksikt. Fick vara med om ett mjolk krig dirket fran spenarna. haha. Vi stannade dar i nagon timme. Vi sa hej da till dom snalla grekerna och bonden som vi fatt folja med.
Nasta stop var ett stalle som hette vizari. Jag vet inte hur lange vi korde omkring eftersom Taha hade noll koll pa laget. Men efter mycket felkorningar sa kom vi fram till en jatte liten by. Dar blev vi aven bjuden pa mat igen. Lamm. Lamm var dagens tema !  
Klockan tickade ivag och det var dax att ge sig av igen.
Tina ska ha en stor eloge som satte sig bakom ratten. Trafiken och vagarna har i grekland ar inte att leka med ibland.
Den dagen har varit en av dom basta dagarna har, vi fick komma utanfor turist straken och se det rikitga grekland.
Att kvallen skulle sluta mindre lyckat far jag ta pa mig lite..

Igar chillade vi pa stranden och sedan tog vi oss in till stan for att ata gyros och ga ut och dansa.
Och eftersom bil resan vart sa lyckad sa ville Taha att vi ska gora en till. Sa imorgon sa bar det av igen :) Denna gang hoppas jag pa att han har lite battre koll pa vart vi ska och vagen dit. Annars blir det jag som blir kart lasare!!

Ska se om jag kan lagga ut lite bilder fran resan. Knappte lite med min mobil men jag vet inte hur bra kvalite det ar pa dom...

Taleme !!
  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nylander - 23 februari 2012 11:14

Hej alla där ute.. Har en fundering? är det dax att starta upp bloggen igen? :) ...

Av Nylander - 22 oktober 2010 23:28

När ska turen vända? När ska jag få känna den dära lyckan, utan att behöva vara livrädd för att  förlora den lika snabbt som jag fann den? Våra händer är lika samanflätade som våra själar. Du är den enda som kan knyta upp våra band, du är den enda so...

Av Nylander - 21 oktober 2010 15:17

Av Nylander - 21 oktober 2010 13:47

Ibland kan man drömma flera drömmar under en natt. Inatt var en sådan natt. Jag har vaknat flera gånger, för att sedan somna om och börja på en ny dröm. Jag minns ingen av dom, förutom den sista. Jag vaknade då av att jag grät.Men det var inte på gru...

Av Nylander - 20 oktober 2010 23:44

Funderar på om man ska damma av den här bloggen och börja skriva igen... Kanske skulle vara skönt att lätta på sitt hjärta lite! ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Jag vet vem du är
 Nä, men jag skulle vilja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards