Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

Upp och ner

Av Nylander - 11 juni 2008 18:24

Var nagra dagar sedan jag skrev och det har hant en hel del sen dess.. Bra och mindre roliga saker.
I Fredags var vi var pa BBQ hos engelsmannen, det var jatte trevligt och framfor allt gott, det blev trors det mycke mat over som senare anvandes till matkrig mellan "syskonen" duke och sara. Kvallen avslutades pa sky park.

Sedan har vi traffat en jatte trevlig svensk tjej, Sara. Hon har rest ner hit sjalv. Modigt! Vi traffade henne ute en kvall och sedan har vi hangt med henne pa stranden och vi har gatt ut tillsammans. Tina har lange varit sugen pa att fiska. Och Sara var inte sen att haka pa. Sa vi gick och kopte oss spon och gick ner till hamnen. Forsta dagen fick vi ingen fisk, inte ens napp tror jag! En gammal grek kom och hjalpte oss lite. Men han sa att vi hade fel bete, Tina hade blandat ihop en den svenska klassisga blandningen, mjol och vatten. Vi skulle ha mask. Sa vi begav oss mot affaren och skulle kopa mask. Det visade sig att det var inte mask. Det var tusen fotingar.  Jag vagrade att ta i dom. Tina och sara lyckades fa pa dom pa kroken iaf, men dom gav ingen storre lycka. Och eftersom vissa av oss ar tjuriga nar det galler fiske (tina) sa vart det fiske nasta dag med. Men da hade vi inforskaffat oss en hov. Sa vi toh upp nagra sma fiskar med den och hade dom som bete. Och tror du inte pa tusan att JAG far en fisk. Haha. Och snygg var den med. Synd att den inte gick att ata bara.

Igar var vi ett gang, bade svenskar, danskar och albaner, som satt och kollade pa fotbollen. Det var riktigt bra stammning och ja det kunde ju inte ha slutat battre! och det skulle ju naturligtvis ut och firas, vi begav oss mot Envy!!

For nagra dagar sedan fick vi veta att en av vara narmare vanner har akt in fangelse. Vi fick en chock. Vi vet inte nar och om han kommer att komma ut, kanske han maste sitta dar i nagra mander for att sedan skickas tillbaka till sitt hemland tunisien. Det sjuka ar att han inte har gjort nagot. Det ar en av hans vanner som har strulat med nagot, men det ar han inte innblandad i. Men, greklands rattsystem ar inte som hemma i sverige. Och Rasism har nere ar ett valdigt vanligt ord. Hans bror och hans vanner har forsokt att fa ut honom, men advokaten sager att det finns inget att gora, bara att vanta....
Som toppen pa mosen sa fick vi igar veta att en av Kretas skonaste kille ska flytta, inte sa langt dock, men vi kommer inte att kunna sjuka oss med honom varje kvall! Det ar en kille med mycke problem i sitt bagage men med ett stort hjarta!  :( haha, da brast det for mig. Jag vet inte men jag har varit otroligt kannslig dom senaste dagarna!
Jag vet ju att om ca tva manader sa kommer jag att lamna allt och alla som man lart kanna har. Men jag ar inte redo att gora det riktigt an. Och jag vill inte riktigt tanka pa det, varfor ga pa en begravning tva ggr??!

Jag vet att det vart ett litet flummigt inlagg. Men jag jag har inte riktigt koll pa alla tankar i min hjarna just nu.
Ska lagga ut lite bilder som ni kan fa smaksa lite pa.
|

Puss ! Och ta hand om varandra!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nylander - 23 februari 2012 11:14

Hej alla där ute.. Har en fundering? är det dax att starta upp bloggen igen? :) ...

Av Nylander - 22 oktober 2010 23:28

När ska turen vända? När ska jag få känna den dära lyckan, utan att behöva vara livrädd för att  förlora den lika snabbt som jag fann den? Våra händer är lika samanflätade som våra själar. Du är den enda som kan knyta upp våra band, du är den enda so...

Av Nylander - 21 oktober 2010 15:17

Av Nylander - 21 oktober 2010 13:47

Ibland kan man drömma flera drömmar under en natt. Inatt var en sådan natt. Jag har vaknat flera gånger, för att sedan somna om och börja på en ny dröm. Jag minns ingen av dom, förutom den sista. Jag vaknade då av att jag grät.Men det var inte på gru...

Av Nylander - 20 oktober 2010 23:44

Funderar på om man ska damma av den här bloggen och börja skriva igen... Kanske skulle vara skönt att lätta på sitt hjärta lite! ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Jag vet vem du är
 Nä, men jag skulle vilja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards