Alla inlägg den 30 maj 2008

Av Nylander - 30 maj 2008 21:21

Idag Nar tina och jag varit pa stranden skulle vi kila förbi lidl och inhandla lite grejje innan vi skulle tillbax till lagenheten för att laga lite mat! Men nu är det ju så att både tina och jag får liite dåligt humör när vi är hungriga. Så vi gick redan och retade upp oss på små saker.
När vi kommer fram till kassan och ska betala med kort så tar dom inte kort! NO CARD, säger kvinnan i kassan. Här var mar trevlig! Men vi fick lämna påsen med maten bakom kassan så skulle vi springa hem och hämta pengar.Tina och jag spottar och svär när vi kommer ut ur affären.
När vi kommer tillbax går vi fram till kassan och ska hämta varorna då har hon tagit bort dom!! Så vi måste gå och handla igen! Det var droppen som fick bägaren att rinna över! Tina blir så arg att hon rusar ut ur affären! Och jag kokar. Vad gör man?!

Vi går raka vägen hem och lagar mat innan vi lackar ur totalt. Handlingen får bli en annan dag. Vi överlever.

Livet här på Kreta rullar på. Jag trivs fortfarande riktigt bra. Trors att man får se saken från en annan vikel nu när man "bor" här, än när man är här på semester nån vecka.

Puss alla där hemma !


Av Nylander - 30 maj 2008 00:08

Mina dagar pa jobbet vart inte manga. Namligen tva. Mina magkannsla efter forsta dagen var inte allt for bra. Men jag ocvh tina pratade lite och bestammde oss for attge det en dag till. Men imorse nar jag vaknade var min klump i magen om inte annu storre.. Sa efter lite mod sa ringde jag till honom och sa att detta jobb inte var nagot for mig. Jag kan ju saga att han inte vart sa glad. Men nar jag lagt pa sa var min stora klump i magen borta!
Tina tyckte heller inte att de kanndes ratt, for mycket jobb och for lite timmar och vi kom inte hit for att jobba hela dagarna och sedan inte orka gora ngt. 

Jag maste passa pa att tacka Mia Thornblom och boken sjalvkansla nu.
Den ger manga kloka rad och den gav mig mod att gora detta idag. Och att jag ska tanka pa mig sjalv och inte alltid pa alla anda. 
Och att ibland ar det bra att folja sin magkannsla..

Sa just nu ser det ut som om vi kommer hem i borjan av augusti. Och efter det sa har vi lite sma planer... Men som vi brukar saga, vi lamnar alla dorrar oppna! :)

oj jag vi belv aven bjudna pa mat ida. Fin mat. Jag at musslor for forsta gangen. Det var ingen hojdare, men nu har jag iaf smakat! Nu ska vi dansa vidare i natten..

Puss och kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej
 Jag vet vem du är
 Nä, men jag skulle vilja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards